torsdag, april 12, 2007

M vs Sd

M skall möta Sd i TV-debatt skriver SvD och det är Per Schlingman som kommer från m.

I och med att Sd kämpar för att betraktas som rumsrena så gissar jag att Jimmie Åkesson inte kommer driva på i debatten. Därför är det viktigt att Schlinge gör det. Stå på om de ljusskygga delarna i Sd's politik, annars kommer de vinna på debatten genom att de är ganska bra på att framstå som lena fina borgare.

Alltså, vinna debatten, inte nödvändigtvis vinna debatten.

Schlinge kan förlora på att hålla en normal, väluppfostrad, borgerlig ton i debatten, det duger inte - han måste gå på som tåget.

För att komma i stämning kan man lyssna på Venus in Furs med Velvet Underground.

2 kommentarer:

BefriaMedia sa...

SD vill ta itu med den viktigaste fragan i Sverige idag, den okontrollerade massinvandringen. Ar det ljusskyggt? Jag tror varenda svensk vill ha en ansvarsfull begransad invanding. Det ar inget konstigt eller mystiskt med det, anvand sak argument istallet for antydningar, du tar efter Sosse media marker jag. Sossarna var det storsta partiet, dom vagar inte ens mota det minsta partiet i en debatt, vad tycks om det, fegheten tar over trots att media ar pa sossarnas sida. Dom vet att sossarnas logner ar den enda orsaken S har stod och valjare. Om SD tillats prata sa kan det kanske komma fram.

Sir Loin sa...

Jag känner inte till att det finns någon "okontrollerad massinvandring", alltså känns det inte som man måste ta itu med den.
Det finns högvis med problem i den politik som förs gentemot invandrare och flyktingar i Sverige, liksom det finns högvis med problem i andra delar av svensk politik.
Skillnaden på Sd och andra partier är att Sd ser den enskilde invandraren som ett problem, men så är inte fallet, invandrare har problem, de är inte problem. Detta gäller dessutom förstås inte alla invandrare.
Jag håller heller inte med om att "varenda svensk vill ha en ansvarsfull begransad invanding", jag kan tänka mig att alla vill ha en ansvarsfull invandring, men begränsad, det är en helt annan sak, som i alla fall jag motsätter mig.