lördag, december 23, 2006

Saison des fêtes plus

Vi har hamnat i den festtataste delen av aret har i Senegal. Pa julafton ar det stor soarè, pa juldagen kommer tomten med paket till barnen och festen fortsatter.
Sedan kommer nyar och en massa fester och nagonstans ,nitt i alltsammans skall patriarken Abraham firas med offrade getter och hela balunsen.
Jag ar pa jakt efter festklader och det lutar at traditionella afrikanska klader iom att det vasterlandska som finns har mest ser ut att passa tyskar...
Pa hotellet bor en enorm varan (en odla), so, barnen chockade asag igar. Carl erkande att han inte trott mig da jag sade att odlan var storre an han ar, men nu vet han... Barnen forhorde sig noga o, en varans mojligheter att klattra upp for trappor, men lat sig lugna med att den inte kan det, sa nattsomnen raddades.
Aterkommer med bilder pa varaner och annat sa fort jag gjort en cd av innehallet i kameran.
Annars ar allt toppen, manniskorna ar snalla och vanliga, lagom varmt, 30 i solen; 24 i poolen, 23 i havet.
Senare idag skall vi till Mbour, en stad med ca 200" invanare och kolla efter festklader pa marknaden.
Jag far ova mycket pa min magnifika franska...


Inga kommentarer: